
Bestyrelsen
Referat fra bestyrelsesmøde i
Grundejerforeningen Maglehøj den 6. maj 2019
Tilstede: Svend-Erik Nielsen, Alexander Lunde, Mette Wolff, Niels Blach, Mikael Karlsen og Lisa
Andersson (referent)
Dagsorden:
1. Godkendelse af dagsorden
2. Konstituering af bestyrelsen:
a. Valg af formand
b. Valg af næstformand/sekretær
c. Valg af kasserer
3. Økonomi:
a. Økonomisk status, herunder vedrørende eventuelle kontingent-restancer
b. Evt. yderligere anbringelse af henlagte midler
4. Sammenskrivning af ordensreglerne efter ændringer på generalforsamlingen
5. Opfølgning efter generalforsamlingen, nyt budget m.m.:
a. Sprøjtning af fortove m.m., aftale indgået for 2019 i h.t. budget
b. Huller på Havtornvej
c. Bevoksning fra naboområde, der hælder ud over Kristtornvej
d. Små revnedannelser på vejene, evt. nærmere vurdering
e. Søge at begrænse anvendelsen af nyt p-areal på Bukketornvej til medlemmer af
grundejerforeningen
f. Udskiftning af vejskilte, som kommunen har afvist at udskifte
g. Opfølgning vedrørende ødelagte “hundeskilte”
h. Undersøge mulighederne for opsætning af skilte med en hastighedsbegrænsning på 40 km/t.
i. Opfølgning af praksis vedrørende eventuel manglende snerydning på sidevejene.
j. Opfølgning til sikring af, at der sker en endelig afslutning med slidlag efter forsyningens
opgravning på Kristtornvej
k. Opfølgning vedrørende huller på stierne ved vandlåsene
l. Vejbelysning, uens lamper og fuglereder i nogle af lamperne
m. Gener ved visse grundejeres fyring med brændeovn.
6. Hjemmesiden: Ideer til videre udvikling af vores flotte hjemmeside
7. Vejfest:
a. Opfordring til medlemmerne om at indgå i et festudvalg
8. Info til grundejerne i sommerbrevet
9. Gensidig information
10. Eventuelt
11. Næste møde
Ad 1
Dagsorden godkendt.
Ad 2
Konstituering af bestyrelsen:
Valg af formand
Valg af næstformand/sekretær
Valg af kasserer
Vi fastholder nuværende bestyrelseskonstitution, sådan at formand, næstformand/sekretær og-kasserer fortsætter på deres nuværende poster.
Ad 3.
Vi har ca. 462.000 kr. indestående i banken pr. 31. marts 2019. De ca. 350.000 kr. er investeret i sikre puljer.
Der er efterfølgende betalt til fortsat ukrudtsbekæmpelse, jf. aftale indgået sidste år.
Samlet set har foreningen tjent 1,65 % på investeringerne over de 2 år, der har været investeret i de sikre puljer.
Der var en drøftelse af investering af yderligere midler. Der var enighed om, at vi investerer 100.000 kr. efter modtagelse af 2. rate af grundejerforeningskontingentet i år. Og at vi kan kigge på yderligere investering efter modtagelse af 1. rate 2020.
Der var også enighed om at undersøge andre bankmuligheder og høre, hvad de evt. kan tilbyde foreningen, hvis vi skifter bank, da vi betaler en del gebyrer i Danske Bank, som det er nu.
Der er ingen medlemmer, der skylder kontingent.
Ad 4.
Lisa har sammenskrevet ordensreglerne på baggrund af referatet og beslutningerne fra generalforsamlingen. De sendes til Niels, som sørger for, at de opdaterede regler lægges på foreningens hjemmeside.
Ad 5.
Opfølgning efter generalforsamlingen, nyt budget m.m.:
Sprøjtning af fortove m.m., aftale indgået for 2019 i h.t. budget
Der er blevet sprøjtet igen i påsken, så vi kan holde ukrudtet nede i år.
Huller på Havtornvej
Mikael indberetter via App’en til kommunen.
Bevoksning fra naboområde, der hælder ud over Kristtornvej
Mikael indberetter via App’en til kommunen.
Små revnedannelser på vejene, evt. nærmere vurdering
Mikael oplyste, at der er et par steder, hvor brostenene ved fortovene er løse, både på Bukketornvej 2-18 og Kristtornvej 21-27. Vi skal have kigget på det, inden det bliver værre.
Svend-Erik tager fat i Fr.værk Brolægning og hører, om de kan se på det.
De steder, hvor der er lavet reparationer i vejene, er der revner.
Svend-Erik spørger Fr.værk brolægning, om de kan anbefale nogen, som kan hjælpe os.
Søge at begrænse anvendelsen af nyt p-areal på Bukketornvej til medlemmer af grundejerforeningen
Svend-Erik følger op på, om der har været problemer med parkeringsarealet siden generalforsamlingen. Det er bestyrelsens oplevelse, at pladserne ofte er tomme.
Udskiftning af vejskilte, som kommunen har afvist at udskifte
Alexander bestiller og sætter dem op.
Opfølgning vedrørende ødelagte “hundeskilte”
Niels har fulgt op og har sat de nye op.
Undersøge mulighederne for opsætning af skilte med en hastighedsbegrænsning på 40 km/t.
Da der fortsat er problemer med hastigheden, blev forskellige muligheder drøftet.
Der var enighed om at skilte nok ikke har den store effekt. En anden løsning kunne være chikaner.
Man kan overveje, om der skal oprettes legende børn markeringer på asfalten, så man bliver opmærksom på, at der er børn i området.
Mikael og Niels undersøger, hvad man kan få og kommer med forslag til løsninger.
Opfølgning af praksis vedrørende eventuel manglende snerydning på sidevejene.
Vi følger op på det til vinter, når der er brug for snerydning igen.
Opfølgning til sikring af, at der sker en endelig afslutning med slidlag efter forsyningens opgravning på Kristtornvej
Svend-Erik kontakter forsyningen.
Opfølgning vedrørende huller på stierne ved vandlåsene
Svend-Erik følger op.
Vejbelysning, uens lamper og fuglereder i nogle af lamperne
Vi følger op på de lamper, der er problemer med. Vi kan nok ikke gøre meget ved, at lamperne ikke er ens.
Mikael indberetter de lamper, der ikke virker eller som der er andre problemer med.
Det skal i øvrigt oplyses til medlemmerne, at man altid som privatperson kan indberette til kommunen, når man observerer noget, der er galt, og som kommunen står for.
Gener ved visse grundejeres fyring med brændeovn.
Der er kommet nyt på hjemmesiden med anbefalinger til brændeovne.
Der skal også gøres opmærksom på brænderegler og information herom på hjemmesiden i infobrevet til grundejerne.
Ad 6.
Niels lægger løbende forskellige oplysninger på hjemmesiden. Den er blevet virkelig flot og meget oplysende.
Et forslag til forandring kan være en interaktiv hjælper, der opfordrer besøgende på siden til at stille spørgsmål.
Ad 7.
Datoen for vejfesten er tidligere aftalt til den 17. august. Der er indtil videre ingen, som har meldt til at deltage i vejfestudvalg.
Det blev aftalt, at vi endnu engang opfordrer medlemmer til at hjælpe til. Hvis der er nok, som melder sig, og én kan koordinere, kan der måske alligevel stables en fest på benene i år.
Alternativt må vi springe vejfest over i år og evt. forsøge igen til næste år.
Vi skriver på facebook og i infobrevet til medlemmerne og anmoder om, at man skriver til grundejerforeningens mail. ”Drejebog og kontakter” gives gerne videre fra tidligere festudvalg.
Ad 8.
I sommerbrevet skal der bl.a. informeres om følgende:
APP’en til indberetninger til kommunen
Regler og hensyn vedr. fyring med brændeovne
Facebook – opfordring til at bruge den aktivt f.eks. lån, bytning m.m.
Opfordring til festplanlægning af årets vejfest (hvis den skal blive til noget)
Hastigheder på vejene
Beplantning på trekantstykkerne
Evt. opfølgningspunkter fra generalforsamlingen
Ad 9.
Velkomstbreve og mailliste er opdateret og gemt i foreningens dropbox.
Ad 10.
Intet.
Ad 11.
Næste møde hos Mette d. 20 aug 2019 kl 19.30